Online kupovina: zašto brendovi u Srbiji treba da istaknu cene

Online kupovina: zašto brendovi u Srbiji treba da istaknu cene

Nedavno smo se na našem profilu bavili temom da li brendovi treba da istaknu cene ako prodaju stvari online i da li bi to kupcima olakšalo kupovinu.

Pogledajte rezultate ankete: 99% vas je odgovorilo sa DA, a samo 1% sa ne.

Više od 1500 vas je izrazilo želju da brendovi na neki način istaknu cene odeće ili obuće i na taj način olakšaju ceo proces kupovine kupcima.

Potom, u naš inboks se brzo slio i veliki broj vaših poruka gde ste izrazili ogromno nezadovoljstvo kada brendovi nemaju istaknute cene. I mi vas potpuno razumemo i što se ove teme tiče, na strani smo kupaca i smatramo da je vreme za promene u domaćoj modnoj industriji.

Hajde da krenemo od samog početka. Čitajući Zakon o zaštiti potrošača, naišli smo na ovaj deo, citiramo zakon:

II INFORMISANJE POTROŠAČA I EDUKACIJA

Isticanje cene

Član 6

Trgovac je dužan da, osim ako ovim zakonom nije drugačije propisano, na nedvosmislen, čitak i lako uočljiv način istakne prodajnu, odnosno jediničnu cenu robe ili usluge, u skladu sa propisima koji uređuju trgovinu.

Prodajna cena usluge

Član 7

Trgovac je dužan da sačini cenovnik ili tarifnik usluga.

Cenovnik ili tarifnik usluga iz stava 1. ovog člana, trgovac je dužan da istakne u izlogu, odnosno poslovnim prostorijama ili na drugom mestu na kome nudi vršenje usluga.

Ako trgovac nudi vršenje usluga u posebnom odeljenju prodajnog objekta, cenovnik ili tarifnik usluga može da istakne u tom odeljenju.

 

Dakle, kao što ste prethodno pročitali, cene moraju biti jasno navedene. Postoji razlog zašto je ovako propisano i isti razlozi se mogu primeniti i na online kupovinu.

Kako je došlo do ogromnog besa i nezadovoljstva kupaca?

Vremnom, broj profila koji vrše prodaju online se sve više povećavao. Danas postoji veliki broj modnih butika, radnji, brendova koji prodaju online da je prosto nemoguće da ih sve pratite i da znate šta je to novo što se plasira kod njih. Ali, isto tako je nemoguće da non-stop šaljete poruke da pitate za cenu.

I ne bi trebalo.

Naime, živimo u brzom svetu i u trci sa vremenom i kupcima je postalo vrlo naporno da šalju svaki dan poruke da pitaju za cenu. Da ne pominjemo i faktor neprijatnosti kroz koji neki kupci prolaze (o čemu ste nam i vi pisali) kada pitate za nekoliko stvari cenu a zatim ne želite da kupite.

Sve to, malo po malo čini kupce vrlo besnim i ceo proses online kupovine mučnim. Mi smo dobili vrlo besne poruke od vas jer ste frustrirani što cena nema i što morate da pitate svaki put. Veliki broj vas jednostavno odustane.

View this post on Instagram

Lekcija za danas: kako ublažiti efekat mini suknje. Sigurno ste imali više situacija gde ste smatrali da mini suknja ili mini haljina nisu prikladni. Sjajno rešenje za problem jeste da obučete blejzer preko, za letnje kombinacije birajte lanene jer su lagani i odlični za tople dane. Odmah i primer. Ako prevučete videćete haljiinu iz Bershke (3.990 RSD) koju možda kada vidite na ofingeru ne zamislite tako kao što je upakovana na prvoj slici. Savet: sledeći put kada budete u šopingu, pokupite nekoliko mini haljina i par dugih blejzera i probajte ih u kabini, velike šanse su da će vam se svideti ono što vidite u ogledalu. Prevucite da vidite kako haljina izgleda na sajtu Bershke. #feelingfashion Foto: @tojajoanna

A post shared by COCOMINT Media (@cocomint.rs) on

Kada će se ova situacija promeniti?

Imamo dobre vesti za vas. Iako ne možemo da vam garantujemo da će se ova sitauacija sa domaćim brendovim promeniti brzo, mi znamo da hoće sigurno u budućnosti a evo i razloga zašto.

Mnogi brendovi ne shvataju da je nekada možda bilo dobro da cene budu sakrivene ali sada su se vremena promenila. Konkurencija će biti sve veća, pojaviće se malo po malo brendovi koji će imati istaknute cene i vebsajt prodaju i samim tim će biti u prednosti.

Evo, mi prvi volimo više da promovišemo stvari kojima znamo cenu.

Dalje, online prodaja će se prominiti, postajaće sve bolja i naprednija.

Svi koji ne budu držali korak sa tim promenama, biće progutani u moru informacija. Jednostavno ljudima neće držati pažnju nešto za šta ne znaju da li mogu sebi da priušte ili ne.

Zatim, ako kupci znaju cenu nekog komada, oni možda ne žele odmah da kupe, već će podsvesno imati to na umu pa će možda izvršiti kupovinu kasnije.

Brendovi još uvek ne shvataju da rade pogrešnu stvar ali izvesno je da će se stvari promeniti, mi smo tu da sačekamo promene na bolje i da se nadamo da će se to desiti uskoro.